#shv28

Op 11 april 2017 is in Utrecht het 28ste actualiteitencongres schuldhulpverlening

zaterdag 20 december 2014

Boskant exit: "Wij passen niet bij het conservatieve Bisdom’"

"Haagse Rooms-katholiek spiritueel centrum dicht. ‘Wij passen niet bij het conservatieve Bisdom’"

"Veel tranen en verdriet bij de laatste dag van De Boskant. 12,5 jaar lang was het de plek voor heel veel mensen in Den Haag: Het rooms-katholieke centrum De Boskant, moet sluiten. Bisdom Rotterdam zegt het niet meer te kunnen betalen.

Onzin, vinden de fans van De Boskant. Het centrum zou gewoon niet passen bij het conservatieve wereldbeeld van het Bisdom"

Als ik de hemelschreiende foto bij dit bericht zie, kan ik mij op voorhand daarover alleen maar verheugen, zie

Een ruimte met een hoogaltaar, monstrans en Godslamp als attribuut in een seculiere omgeving met stoeltjes lijkt mij bepaald misbaar -en dan druk ik mij nog heel voorzichtig uit.

Verheugend is ook dat de omgeving kennelijk begrijpt dat de tijd van het seculiere en valse onbenul van misbruiktoedekker Van Luijn inmiddels ver achter ons bisdom ligt. Wat ik over Van Luijn eerder schreef, weet namelijk inmiddels iedereen; hij deugde niet. Lees het om te beginnen maar na in het rapport Deetman, die hoewel Van Luijn-vriendje niet kon verhullen dat deze binnen zijn congregatie der Salesianen grootschalig seksueel misbruik had toegedekt en daarbij geen enkele consideratie had met de slachtoffers. (Met slachtoffers van ander type trouwens ook niet, kan ik uit eigen ervaring zeggen).

Zijn leven was "groots en meeslepend", altijd voor rekening van derden op reis over de wereld om zijn geheel vrijblijvend zegje te doen over seculier onbenul zoals de millenniumdoelstellingen; zijn eigen bisdom interesseerde hem geen fluit. Hij was volgens eigen verklaring op de eerste plaats Salesiaan en dat hebben we geweten.

Om meerdere redenen is het zeer gelukkig dat in het bisdom Rotterdam inmiddels betere tijden zijn aangebroken!