#shv28

Op 11 april 2017 is in Utrecht het 28ste actualiteitencongres schuldhulpverlening

zaterdag 16 maart 2013

Breaking: Deetman verzweeg misstapppen Van Luyn

Lezers van dit weblog kennen mijn opvattingen over de manier waarop de Commissie Deetman tot stand is gekomen; netwerker Van Luyn benaderde vrindje Deetman die vervolgens ruim baan kon geven aan zijn anti-RK sentimenten en daar wat vrindjes bijzocht in een commissie die de bisschoppen zich "take-it-or-leave-it" door de strot lieten wurgen waarbij vervolgens een declaratieparadijs ontstond waar alle gelovigen voor moeten bloeden.

Het NRC schrijft:
"Wim Deetman heeft in zijn eindrapport over het kindermisbruik in de Rooms-Katholieke Kerk zijn opdrachtgever, bisschop Ad van Luyn, ontzien".
"Peter Nissen, hoogleraar spiritualiteitsstudies aan de Radboud Universiteit Nijmegen: “Ik stel vast dat de zittende bisschoppen zijn ontzien, Van Luyn voorop. De gepensioneerde bisschoppen, onder wie Bär, Simonis en Gijsen, kregen een heel andere behandeling.”
 
Het is mij bekend dat de bisschoppen bij verschijning van het rapport Deetman een media-training hebben gevolgd waar zij onder meer hebben geleerd te benadrukken dat het een probleem uit het verleden was dus niet van hen. Gijsen en Ter Schure zijn ten onrechte afgemaakt in de media en de bisschoppen keken toe.
 
Er zou volgens mijn bronnen minimaal ook 1 geval door Eijk in de doofpot zijn gestopt in zijn Groningese tijd. Mijn onderzoek daarnaar loopt.
 
Het lijkt mij tijd dat de conferentie een commissie instelt die een rapport schrijft over de zittende bisschoppen. Dat Deetman een zakkenvuller is was bekend, dat hij ook niet integer is en zogenaamde onpartijdige rapporten schrijft en daarbij belastende feiten tegen zijn opdrachtgever weglaat vind ik weerzinwekkend. Ik wil dan ook graag weten of dit in overleg met de bisschoppen is gebeurd.