#shv28

Op 11 april 2017 is in Utrecht het 28ste actualiteitencongres schuldhulpverlening

dinsdag 27 november 2012

Veel meer aanvragen voor de Sinterklaasbank

Van de website van de NOS:

"Nuij komt door haar werk bij de zedenpolitie Amsterdam veel in aanraking met arme gezinnen. Zij ontdekte dat in dit soort gezinnen vaak geen geld is voor cadeaus op 5 december. Via de Sinterklaasbank krijgen dit soort kinderen wel een presentje.

De initiatiefnemer merkt dat de economische crisis diepe sporen trekt. "In het eerste jaar kregen 55 kindjes via de stichting een cadeau, nu zijn dat er al 1500. Ik krijg zoveel aanvragen uit hoeken waarvan ik het niet verwacht. Van zelfstandige ondernemers, zzp'ers. Ik zie ook het hogere segment afglijden door de crisis. Heel schrijnend."

"Eigenlijk is het heel triest dat we zo hard groeien", aldus idealist Nuij. Wat ooit als een idee vanuit haar hart begon, begint zeer serieuze vormen aan te nemen. "Ik heb nu contact met mensen uit Friesland, Limburg, uit het oosten des lands. Allemaal mensen die zich willen gaan inzetten als vrijwilliger voor de Sinterklaasbank. Het wordt een soort inktvlek, steeds groter en groter. Ik hoop niet dat het mijn Waterloo wordt, want het is soms wel heel erg veel."